Trening izometryczny

Czym jest trening izometryczny? Potrzebny czy zbędny? 

Ćwiczenia, angażujące wszystkie grupy mięśniowe bez zmiany ich długości, polegające na chwilowym (dłuższym bądź krótszym) napięciu mięśni w tzw. zatrzymaniu. Wbrew pozorom nie są to łatwe ćwiczenia, szczególnie jeśli muszą zaangażować do pracy te grupy mięśniowe, które bardzo rzadko aktywizujemy podczas innych ćwiczeń np. mięśnie brzucha czy pleców.


W zależności od sposobu zaangażowania mogą pełnić funkcję wzmacniające, kształtujące. Zatem skierowane są dla osób starszych, dla osób z dolegliwościami kręgosłupa, a także dla sportowców. Najważniejsze jest umiejętne dopasowanie ćwiczeń do potrzeb i celu,który chcemy osiągnąć.

Wielu z Was chodząc na różne formy zajęć grupowych nie uświadamia sobie, że elementy ćwiczeń izometrycznych są składową różnych form:

  • jogi,
  • pilatesu,
  • stretchingu,

a także typowych ćwiczeń kształtujących i wzmacniających (body shape, body ball).

Wprowadzenie tego typu treningu nie tylko urozmaica ćwiczenia grupowe, ale też:

  • doskonale poprawia sylwetkę,
  • wzmacnia plecy, brzuch,
  • ksztaltuje pośladki nogi i ramiona.

Są to tzw "wstawki izometryczne", które także coraz częściej pojawiają się w treningu siłowym.

Podsumowując - trening izometryczny jest nie tylko dla seniorów, rekonwalescentów, osób z zaburzeniami wzorców ruchowych. Są to ćwiczenia dla KAŻDEGO - nie wierzycie?? Zapraszam do mnie na trening - warto spróbować chociaż raz!


Pozdrawiam i zapraszam na moje treningi :)

Margaretta Białas

Kliknij ikonkę i zadaj pytanie:

Masz do mnie pytania? 

Wypełnij formularz - odpowiem najszybciej jak to możliwe :)

Zapoznałam/em się z Polityką Prywatności i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu udzielenia odpowiedzi na zadane w formularzu kontaktowym pytanie.

*Uwaga - żeby formularz mógł zostać przesłany należy zaznaczyć powyższą zgodę na przetworzenie danych!

Skomentuj: