Kettlebells - najczęściej popełniane błędy

W poprzednim artykule opisującym w ogólnym zarysie trening kettlebells obiecałam napisać parę słów o podstawowych błędach popełnianych w tym systemie, jak również opis podstawowych ruchów oraz nieco bardziej szczegółowo (i naukowo) o korzyściach płynących z ćwiczeń z ketlami i ich wpływie na organizm.


Wszystkie artykuły pojawią się w najbliższych dniach - na pierwszy ogień idą najczęściej popełniane błędy przez początkujących entuzjastów kettlebells. Zapraszam do lektury:)


Ćwicząc bez odpowiedniego przygotowania nie tylko możemy rozczarować się efektami ale także – a może przede wszystkim – narażamy się na przykre kontuzje… Błędy jakie najczęściej popełniają początkujący to:


  • Zbyt lekkie kettle – minimalna waga ciężarka od jakiego powinno się zaczynać skuteczny trening to 8kg
  • Siłowe podchodzenie do treningu – w treningu z ketlami liczy się technika, siła bierze się choćby z odpowiedniej pracy bioder.
  • Wykorzystywanie wyłącznie siły rąk do ćwiczeń kettlebells to zwyczajne marnowanie potencjału tej metody! Wypychanie bioder w dół - i jednocześnie kolan do przodu – zmienia nam ćwiczenie typu swing w zwykłe… przysiady
  • Zbyt szybkie przechodzenie osób początkujących do trudniejszych ćwiczeń. Techniki typu „tureckie wstawanie” należy należy stosować po opanowaniu ruchów podstawowych!
  • Zbyt duża ilość powtórzeń – forsowny trening nie prowadzi do lepszych/szybszych rezultatów!
  • Wygięte plecy podczas ćwiczeń – jeden z najczęstszych błędów to garbienie się podczas wykonywania skłonów jak i wygięcie pleców do tyłu podczas wyprostu i „wyrzucenia” ketla w górę. Plecy powinny być zawsze wyprostowane!
  • Nieprawidłowa praca nadgarstka – zwłaszcza przy zaawansowanych ćwiczeniach może prowadzić do kontuzji
  • Stawanie w zbyt szerokim rozkroku
  • Zbyt mocne trzymanie ketla – niebezpieczeństwo kontuzji nadgarstka
  • Nieodpowiednie obuwie do treningu – wydaje się że to drobiazg ale wiele kontuzji bierze się stąd, że ćwiczący zakładają np. buty do biegania przy treningu kettlebells, w którym fundamentalna jest stabilna postawa. Należy używać lekkiego obuwia o płaskiej podeszwie lub trenować… boso
  • Skupianie się na ilości powtórzeń zamiast ich jakości. Osoby początkujące często oglądając zawody w kettlebells przyjmują taką właśnie zasadę… Najpierw należy opanować odpowiednią technikę!
Kliknij ikonkę i zadaj pytanie:

Masz do mnie pytania? 

Wypełnij formularz - odpowiem najszybciej jak to możliwe :)

*Uwaga - proszę nie wpisywać w wiadomości adresów internetowych http: czy www. - takie maile zostaną potraktowane jako spam i nie zostaną przesłane!

Skomentuj: