Trener osobisty i dietetyk Margaretta Białas.
Konsultacje: 504 182 662 |
Trening w systemie TRX

Trening w systemie TRX

Utworzono: poniedziałek, 12, maj 2014 08:11
Trening w systemie TRX
( 7 Głosów )  
Komentarzy: 1

TRX (Total Resistance eXercise) to jeden z najpopularniejszych systemów treningowych ostatnich lat. Jego twórcą jest Randy Hetrick, były żołnierz elitarnej amerykańskiej jednostki Navy Seals. Służąc w armii Hetrick zauważył, że utrzymanie optymalnej formy w ciężkich warunkach bez odpowiedniego sprzętu jest znacznie utrudnione. Stąd narodziła się potrzeba budowy urządzenia lekkiego, łatwego do przenoszenia i gotowego do natychmiastowego użycia w każdych warunkach – od bazy wojskowej po ciasne pomieszczenia łodzi podwodnej.

Tak powstał „System Lin Podwieszanych”. Taśmy TRX można zamocować na każdej stabilnej powierzchni– na suficie, ścianie, drzewie, mocnych drzwiach, płocie – w dowolnym miejscu… W armii amerykańskiej używany był od lat dziewięćdziesiątych a od roku 2005 wszedł do produkcji masowej i zawojował sale ćwiczeń na całym świecie. Mniej więcej w tym samym czasie pojawił się podobny system o nazwie Inkaflexx stworzony przez grającego w Chile zawodowego piłkarza Kurta Dasbacha. Wzorowany był na starożytnych inkaskich ćwiczeniach z użyciem lin, co znalazło odzwierciedlenie w nazwie marketingowej produktu.

Popularność systemów lin podwieszanych bierze się w głównej mierze z ich skuteczności. Podczas ćwiczeń angażujemy wszystkie grupy mięśni. Główne korzyści to:

  • Zwiększanie elastyczności ciała, stabilności, prawidłowej postawy – głównie dzięki zaangażowaniu mięśni brzucha i lędźwi
  • Budowa siły, kondycji i wytrzymałości – dzięki dużemu zakresowi ruchów ciała podczas treningu
  • Możliwość aplikowania ćwiczeń o różnym stopniu trudności – od ćwiczeń rehabilitacyjnych po profesjonalny trening siłowy

Ćwiczenia z linami to niedrogie i bardzo efektywne rozwiązanie. Można przeprowadzać je zarówno na małych salkach jak i w plenerze. Są doskonałym urozmaiceniem treningów, kształtują i wzmacniają sylwetkę. Polecam je osobom średnio zaawansowanym, zaawansowanym, a także jako urozmaicenie treningu personalnego i nowej formy zajęć grupowych.


comments powered by Disqus

Umów się na konsultację

margaretta białas

Dowiedz się jak powinna wyglądać Twoja codzienna dieta oraz jaką aktywność powinnaś podjąć by zbudować wymarzoną sylwetkę.

Umów się na pierwszą konsultację!

Formularz kontaktowy

: 4 + 3 =

Zdążyć przed ślubem

Zbuduj wymarzoną sylwetkę na Wasz wyjątkowy dzień!

Oferta dla par

Etapy pracy ze mną

Jak wygląda współpraca z trenerem - od pierwszego spotkania po treningi?

Przeczytasz po tym linkiem :)

Kontakt ze mną

Masz do mnie pytania? Chcesz umówić się na pierwszą konsultację?

Skorzystaj z poniższych danych kontaktowych:




margaretta białas

W ciągu dnia często prowadzę zajęcia - jeśli nie odbiorę telefonu,

proszę zostawić wiadomość sms lub email.

Margaretta Białas, Łódź



Copyright © 2013 Margaretta Białas, Projekt i wykonanie: Adam.J.

Umów się na konsultację dietetyczną!

tel: 504 182 662 | email:

Margaretta Białas, trener i dietetyk. Łódź

Witaj! Nasza strona używa cookies - możesz wyłączyć zapisywanie cookies w ustawieniach swojej przeglądarki.