Trener osobisty i dietetyk Margaretta Białas.
Konsultacje: 504 182 662 |
Kettlebells - najczęściej popełniane błędy | Margaretta Białas, Łódź

Kettlebells - najczęściej popełniane błędy

Utworzono: czwartek, 17, lipiec 2014 14:28
Kettlebells - najczęściej popełniane błędy
( 4 Głosów )  
Komentarzy: 0
Odsłony: 4667

W poprzednim artykule opisującym w ogólnym zarysie trening kettlebells obiecałam napisać parę słów o podstawowych błędach popełnianych w tym systemie, jak również opis podstawowych ruchów oraz nieco bardziej szczegółowo (i naukowo) o korzyściach płynących z ćwiczeń z ketlami i ich wpływie na organizm.

Wszystkie artykuły pojawią się w najbliższych dniach - na pierwszy ogień idą najczęściej popełniane błędy przez początkujących entuzjastów kettlebells. Zapraszam do lektury:)

Ćwicząc bez odpowiedniego przygotowania nie tylko możemy rozczarować się efektami ale także – a może przede wszystkim – narażamy się na przykre kontuzje… Błędy jakie najczęściej popełniają początkujący to:

  • Zbyt lekkie kettle – minimalna waga ciężarka od jakiego powinno się zaczynać skuteczny trening to 8kg
  • Siłowe podchodzenie do treningu – w treningu z ketlami liczy się technika, siła bierze się choćby z odpowiedniej pracy bioder. Wykorzystywanie wyłącznie siły rąk do ćwiczeń kettlebells to zwyczajne marnowanie potencjału tej metody!
  • Wypychanie bioder w dół - i jednocześnie kolan do przodu – zmienia nam ćwiczenie typu swing w zwykłe… przysiady
  • Zbyt szybkie przechodzenie osób początkujących do trudniejszych ćwiczeń. Techniki typu „tureckie wstawanie” należy należy stosować po opanowaniu ruchów podstawowych!
  • Zbyt duża ilość powtórzeń – forsowny trening nie prowadzi do lepszych/szybszych rezultatów!
  • Wygięte plecy podczas ćwiczeń – jeden z najczęstszych błędów to garbienie się podczas wykonywania skłonów jak i wygięcie pleców do tyłu podczas wyprostu i „wyrzucenia” ketla w górę. Plecy powinny być zawsze wyprostowane!
  • Nieprawidłowa praca nadgarstka – zwłaszcza przy zaawansowanych ćwiczeniach może prowadzić do kontuzji
  • Stawanie w zbyt szerokim rozkroku
  • Zbyt mocne trzymanie ketla – niebezpieczeństwo kontuzji nadgarstka
  • Nieodpowiednie obuwie do treningu – wydaje się że to drobiazg ale wiele kontuzji bierze się stąd, że ćwiczący zakładają np. buty do biegania przy treningu kettlebells, w którym fundamentalna jest stabilna postawa. Należy używać lekkiego obuwia o płaskiej podeszwie lub trenować… boso
  • Skupianie się na ilości powtórzeń zamiast ich jakości. Osoby początkujące często oglądając zawody w kettlebells przyjmują taką właśnie zasadę… Najpierw należy opanować odpowiednią technikę!
comments powered by Disqus

Umów się na konsultację

margaretta białas

Dowiedz się jak powinna wyglądać Twoja codzienna dieta oraz jaką aktywność powinnaś podjąć by zbudować wymarzoną sylwetkę.

Umów się na pierwszą konsultację!

Formularz kontaktowy

: 3 + 11 =

Zdążyć przed ślubem

Zbuduj wymarzoną sylwetkę na Wasz wyjątkowy dzień!

Oferta dla par

Etapy pracy ze mną

Jak wygląda współpraca z trenerem - od pierwszego spotkania po treningi?

Przeczytasz po tym linkiem :)

Kontakt ze mną

Masz do mnie pytania? Chcesz umówić się na pierwszą konsultację?

Skorzystaj z poniższych danych kontaktowych:




margaretta białas

W ciągu dnia często prowadzę zajęcia - jeśli nie odbiorę telefonu,

proszę zostawić wiadomość sms lub email.

Margaretta Białas, Łódź



Copyright © 2013 Margaretta Białas, Projekt i wykonanie: Adam.J.

Umów się na konsultację dietetyczną!

tel: 504 182 662 | email:

Margaretta Białas, trener i dietetyk. Łódź

Witaj! Nasza strona używa cookies - możesz wyłączyć zapisywanie cookies w ustawieniach swojej przeglądarki.